Welcome to my Jungle...

Patrick 1 – Kakkerlak 0

Ik had van de week die vieze gluiperd al zien lopen. Voor het eerst in 6 weken een kakkerlak in mijn huis. Gadverdamme. Misschien was ie alleen op zoek naar eten. Bij mij zou ie niks vinden en hopelijk bij m‘n huisgenoot ook niet. Misschien hield ie het voor gezien. Maar nee, van 't weekend zijn er nieuwe huisgenoten bij gekomen en waarschijnlijk was er nu wel vreten. Hoe kwam ik daar nou vanaf. Het was er tot nu toe nog maar 1. Reg had me gezegd; ‘wack em'. Maar ik wist dat het mogelijk eitjes bij zich droeg. Geen zin aan eieren rapen..als je die dingen al kunt zien. Gadverdamme moest er niet aan denken. Ik had op internet nog gelezen dat ze soms als huisdieren werden gehouden. De gouden tip: geef ze niet teveel water anders kunnen ze verdrinken. Verdrinken gonsde het door mn hoofd. Kop er af blijven ze nog minimaal 9 dagen leven, een kakkerlak van pakweg 8 cm doodtrappen is ook geen pretje en bovendien niet verstandig....verzuipen daarentegen. Maar hoe verzuip je zo'n beest. Ze zijn te snel om te vangen -bovendien iets wat je liever niet met blote handen doet- en sommigen kunnen nog vliegen ook. Gelukkig hielp de kakkerlak me door zich vandaag in de badkamer schuil te houden. Die ging me niet onder de deur door ontsnappen. In de hoek drijven eerst maar..okay, blijven zitten. Denken denken...Ha! Een zwabber (dank u nieuwe huisgenoot) en een afvoerputje dat open kan. Klepje open, zwabber dr op en in de put ermee. Vervolgens in 1 vloeiende beweging het klepje dicht. Bingo die zit! Kraantje erboven vol open en spoelen maar..die kwam niet meer naar boven gekropen. Patrick 1 - Kakkerlak 0. Ik heb alvast een nieuwe strategie uitgewerkt. Emmer erop, naar de badkamer schuiven en in de put ermee. Kom maar op!

Reacties

Reacties

Set de 24uurstikker

Pak dat rapaille petstra!

Deze site ziet er trouwens wel wat beter uit, ja. Nice.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!