Welcome to my Jungle...

Macau 'Vegas van Azie'..

Macau heeft nog een lange weg te gaan wil het Vegas evenaren. Niet dat ze het slecht doen...in tegendeel. Geloof dat ze meer omzet behalen dan Las Vegas. Maar dat is ook niet zo moeilijk met al die gokkende Chinezen hier. Westerlingen zie je hier naar verhouding niet zoveel.

Verschil is dat je hier in plaats van Craps (6 maand geleden pas geintoduceerd), black jack, roulette en meer van dat soort standaardgames, voornamelijk Chinese spellen tegenkomt. Tientallen spellen waar geen westerling ooit van gehoord heeft. Spellen die je in de westerse casino's hier dan ook niet of nauwelijks zult vinden. Het MGM draait zelfs verllies (naar wat ik gehoord heb) en het zal mede hiermee te maken hebben.

Een ander groot verschil met vegas is dat ze hier een groot gebrek aan structuur hebben. Behalve de shuttles tussen de casino's en ferries (handig als je gratis vervoer wilt hebben) is het een ongeregeld zooitje. Waar je in Vegas als vee over de strip wordt gedreven van casino naar casino, liep ik hier over een onverlichte parkeerplaats van de achteringang van het Wynn naar het MGM.

Ik was op zoek naar limit cash games texas hold'em poker.. In Vegas 100 dollar winst behaald, in Holland Casino 40 euro en nu kon ik Macau gaan afvinken op mijn lijstje. Althans dat dacht ik. Eerste poging was het Lisboa. Misschien voor de leek een nietszeggende naam maar het meest succesvolle casino van Macau. Hier helaas alleen no limit games (the place to be overigens als het daar op aankomt). Van de 20 casino's die volgden hadden er geloof ik welgeteld 3 texas hold'em poker. Geen toernooien en geen limt games.. Tot mijn verbazing had het MGM nog helemaal geen poker. Ik vroeg de hoge baas uit Vegas die net zijn ronde deed waar ik terecht kon. Hij kwam met 'Grand Waldo' op de proppen. Ook daar geen limit games maar wel een freeroll toernooi met kans op een gratis stoel voor een toernooi met een buy -in van 1000 hongkong dollar. Uiteindelijk kwamen er welgeteld (even narekenen) wel 6 deelnemers opdagen (including me). Die ging ik dus mooi even pakken. De enige die het een beetje leek te kunnen lag er na 10 minuten namelijk uit.. tegen een thaise die nog nooit een kaartspel had gezien. All-in, bye bye! Haar vriend bleek veel te spelen maar was niet echt goed ofzo. Toen ik met hem heads-up zat had ik de gratis stoel min of meer al te pakken. Maar neeeeeeeee. Ik verlies een klote all-in.

Anyway, gezien het feit er maar 6 personen waren en het casino sowieso niet echt groot en druk bezocht is, besloot ik om's avonds terug te komen. Als er nou ineens 100 proffesionals stonden dan hield ik die 80 euro wel in de zak. Uiteindelijk kregen we met 16 spelers net geen 2 tafels vol. En guess what..ik eindigde 1e! Whoehoeeeee. 50% van de pot minus 10% voor het casino: 7.200 Hongkong dollar!! Dat maakte mijn verlies van 2 x 500 op de no limit weer helemaal goed. 5.200 pure winst hehe. Das toch zo'n 430 Euro. Check!